Przewodnia rola „mediów” i tzw. „edukacji” w zdziczeniu obyczajów …


Kanapka z czlowiekiem - Bronisław Linke

Kanapka z czlowiekiem – Bronisław Linke

Zdziczenie obyczajów w szkołach zwanych „publicznymi” jest faktem. Nie jest to tylko skutek coraz bardziej „trudnej młodzieży” i dzieci (które dobre wychowanie z domu powinny wynosic), ale również braku profesjonalizmu wśród kadry nauczycielskiej w której niestety przodują kobiety ze swoją „empatią” i nastawieniem karierowiczowskim do wykonywanych obowiązków (pełno tych „Pań nauczycielek” na różnego rodzaju forach internetowych a podobno praca dydaktyczna trwa 24 godziny na dobę)… 
Kolejna kwestia to efekt tzw. „reform” edukacji” po których to uczeń musi wiedziec coraz mniej (byle by go „przepchnąc” do następnej klasy) i pod tak zwany „klucz”, za to ostatnie słowo na lekcji należy do niego. Jego tzw.”prawa” tak daleko ograniczają kompetencje nauczycieli, że najlepiej jest „stawiac piątki” tym którzy łaskawie zechcą w spokoju usiedziec na lekcji. Wszyscy obserwujemy barbaryzację zachowań wśród młodzieży, ale pomimo tego w Polsce nadal istnieją i działają środowiska, które domagają się dalszych ustępstw w systemie edukacji w ramach „europejskiej demokratyzacji” i libertyńskiego podejścia do „wolności”. Jednocześnie na belfrach ciągle ciąży obowiązek „uczenia, bawienia i wychowywania” pociech w zastępstwie „rodziców”. Sami zaś rodzice nie chcą zauważyc, że w takich warunkach jakie mamy dzisiaj w szkołach można już tylko bawic! (pozwalając na hucpy z koszami na głowach nauczycieli). Nauczyciel jest w gros przypadków dodatkiem do klasy wyrostków zachowujących się w sposób skandaliczny bez szacunku do instytucji szkoły i nauczyciela.
To prawda że nie można wszystkiego tłumaczyc i „zwalac” na system, ale na pewno nie jeden z nas miał przyjemnośc rozmawiac z byłą nauczycielka czy nauczycielem który uczył nas dawno temu (i nauczył sporo!) i wychowywał w dyscyplinie (i przy jej użyciu w skrajnych przypadkach), a który uczył po nas kilkanaście kolejnych pokoleń. Ja z tych rozmów wyciągam jeden wniosek – jest coraz gorzej! A nauczyciel „może” coraz mniej…

…Możemy udawac przed sobą że to „inne czasy”, „kultura”, „inna młodzież” itp. bzdury ale efekt patologii jaka się panoszy jest tylko jeden, tu cytat „zidiocenie”. Dzięki obniżaniu standardów edukacyjnych młodzież ma więcej czasu na „facebooka”, „NK” gdzie często popisuje się przed rówieśnikami takimi „dziwnymi hobby” jak imprezy, cpanie, picie i przesiadywanie w galeriach handlowych albo na ławkach osiedlowych. Mogą bez żadnych konsekwencji dla uzyskania promocji do następnej klasy marnowac czas na oglądanie głupkowatych programów w tv lansujących „wzorce” pozbawione przydatności społecznej i wrażliwości na przyszłe życiowe problemy z którymi będą się borykac po opuszczeniu murów szkolnych, gdyż przepis na życie przedstawią im „wszechwiedzące” media i ich „autorytety” w osobach z pierwszych stron kolorowych magazynów „zasłużonych” dla „polskości”.

Smacznego!

Smacznego!

A media już dawno przekroczyły granicę etyki, moralności czy poczucia dobrego smaku (jak zwał tak zwał) i nie ma sensu udawać że jakieś zasady jeszcze obowiązują, oprócz jednej – pędu za tym, czym jeszcze można dziś zbulwersować opinię publiczną na tyle skutecznie, żeby chociaż jeden dzień więcej od konkurencji zarabiać na sensacji. Codziennie przeglądając programy telewizyjne muszę się opędzać od idiotycznych seriali promujących chory pęd po pieniądze czy sławę, kpiących z pojęć takich jak przyzwoitość, zasady moralne, więzi społeczne czy rodzinne. A to Pani Drzyzga roztrząsa i dyskutuje nad najgorszymi dewiacjami ludzi upodlonych i wyzutych ze wstydu dla minuty sławy. A to jakieś „gwiazdy” śpiewają albo tańczą za pieniądze udając że robią to z pasji do tańca czy muzyki, albo przychodzą do jakiegoś „Kuby” (50 letniego już prawie faceta który nie chce dorosnąc i pozwala na siebie mówic Kuba) żeby wylać swoje osobiste żale bądź epatować prywatnym życiem i problemami, albo żeby „podzielic” się z bliźnim swoimi chorymi pomysłami na życie …A to jakieś młode dziewczyny dają się obmacywać na wizji bo chcą zostać modelkami, o innych „utalentowanych” młodych ludziach nie wspomnę. To wszystko prowadzi do otępienia zmysłu przyzwoitości u ludzi po obu stronach ekranu (nie tylko dziennikarzy czy „zabawiaczy”). Ludzie bezmyślnie wchłaniają tę papkę i są tak przesiąknięci tą „indoktrynacją” że jest im dziś obojętne a nawet śmieszne kiedy ktoś na wizji strzela sobie w łeb a kolejki młodych chętnych do zostania zawodowym celebrytą (wszelkimi dostępnymi środkami łącznie ze sprzedażą własnej intymności) przechodzą najśmielsze wyobrażenie!

Takie nam rośnie przyszłe społeczeństwo, które Reja, Mickiewicza, Kochanowskiego, Norwida, Baczyńskiego nie potrafi połączyc z żadnym „wydarzeniem” historycznym, które ukształtowały ten piękny kraj… Pora zatem skończyc z dostępem do nauki dla wszystkich. Nie każdy musi „chodzic” do liceum czy miec „magistra” – bo tak właściwie wygląda dziś „pęd” młodych do wiedzy – ogranicza się do „chodzenia”, „mania” a potem domagania się „kasy trzepania”… Pora skończyc z przepychaniem coraz „mniej zdolnych” do kolejnych klas dla głupiej statystyki, kiedy „ziemia odłogiem leży”… Pora wrócic do starych metod wychowawczych które taką mają przewagę nad tym co teraz obserwujemy, że odnosiły efekt i chowały LUDZI a nie mięso na kanapki…(Odys)

podobne:  Kłamstwo “postępu”: “Ludzie! Jesteście zajebiści!” oraz: “Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie„, i jeszcze: Polak Polakowi (psu) bratem a także: Wielkie żarcie się kończy! Zmierzamy ku edukacyjnej katastrofie. polecam również: O “Lisie łańcuchowym” i innych “hienach”… i to: O chłopcach w krótkich spodenkach

rys. Andrzej Krauze

rys. Andrzej Krauze

Advertisements

10 comments on “Przewodnia rola „mediów” i tzw. „edukacji” w zdziczeniu obyczajów …

  1. Pingback: Quo vadis “polska” edukacjo? czyli… Mickiewicz i Sienkiewicz w odstawkę. | Odys Syn Laertesa

  2. Pingback: Pieniądze przemówiły. “Laboratorium w Toruniu” przestanie istnieć. | Odys Syn Laertesa

  3. Pingback: O “Lisie łańcuchowym” i innych “hienach”… | Odys Syn Laertesa

  4. Pingback: Profesjonalizm dziennikarzy, czyli… | Odys Syn Laertesa

  5. Pingback: Blizna: Dlaczego zwykły IDIOTA oraz facet z trzema FAKULTETAMI i doktoratem MÓWIĄ i MYŚLĄ dokładnie tak SAMO? | Odys Syn Laertesa

  6. Pingback: Izrael krytykuje Watykan za uznanie państwowości Palestyny. Zapis agonii czyli… Cywilizacja Łacińska i Świat zadowolonych głupców. Przepowiednia z „Konopielki” (gdzie tkwi diabeł). | Łódź Odysa

  7. Pingback: Czego (nie)uczy „tradycyjna” szkoła czyli… nie wszystko musisz wiedzieć. Definicje, pojęcia, słowa i stereotypy według cybernetyki. | Łódź Odysa

  8. Pingback: Smołyń… czyli o sojuszach politycznych budowanych na „autorytecie” tzw. „ludzi kultury”. Jaką propagandą będą żyć Polacy po Wajdzie? | Łódź Odysa

  9. Pingback: (bez)wstyd Jakóbiak i Ellen za dychę czyli… uważaj na świat stojący otworem. „Pochwała łotrostwa” i „Traktacik o wyobraźni” (Kaczmarskiego) | Łódź Odysa

  10. Pingback: Czas odkrywa prawdę czyli… ile jest wiedzy w wykształceniu i po co nam uniwersytet? | Łódź Odysa

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s