Rynek weryfikuje wszystko… czyli


Prześwitujące spodnie kosztujące wytwórcę miliony dolarów

fragment:

24.03. Toronto (PAP) – Kanadyjska firma odzieży sportowej przekonała się w ostatnich dniach, jak ważne jest trzymanie jakości. Wpadkę z prześwitującymi spodniami przypłaciła spadkiem giełdowych notowań.

Lululemon Athletica, której siedziba mieści się w Vancouver, od 1998 r. zdobywała zaufanie Kanadyjczyków ćwiczących jogę i uprawiających jogging. Dziś ubrania sportowe z charakterystycznym logo w kształcie stylizowanego „A” są bardzo popularne i modne. Lululemon weszła na rynek amerykański.

W poniedziałek firma z Vancouver poinformowała, że w weekend wycofała ze sklepów dużą partię lubianych od lat czarnych spodni do ćwiczenia jogi. Jak Lululemon napisała w komunikacie – „część dostaw z naszych fabryk nie spełnia naszych wymogów”. Materiał kultowych spodni, produkowany obecnie w Wietnamie i na Tajwanie po prostu prześwitywał.

Teraz firma stara się zaradzić problemowi, ale przyznaje, że „w najbliższym czasie mogą być braki w dostawach”…

…”Problemem spodni zajęli się giełdowi analitycy, a wiadomość trafiła do światowych serwisów informacyjnych.

Ponieważ jest to firma kanadyjska, kanadyjscy analitycy zapewniali, że wierzą w pozytywne rozwiązanie problemu. Wskazywali jednak – jak podał np. dziennik „The Globe and Mail” – że takie kłopoty wynikają z szybkiego rozwoju firmy i dużego popytu na jej wyroby. W niektórych komentarzach krytykowano przeniesienie produkcji z Kanady do Azji. Przy całym zaufaniu do Lululemon analitycy obniżyli prognozy zysków.”

Przykład (jeden z wielu) który dowodzi naocznie jak bezwzglednie działa „niewidzialna ręka rynku” i że „sprawiedliwośc” w gospodarce nie potrzebuje „regulacji” 😀

…Odys

podobne: zobaczzrozum: Niewidzialna ręka rynku wg. Adama Smitha. Kisiel: Nie ufać fachowcom.

Niewidzialna ręka rynku

Advertisements

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s