„Korepetycje” (nauka latania) do obrazu Antoine Josse


Już tyle lat wyprowadzasz mnie
codziennie – z równowagi.
Łudzisz bezustannie że gdy przyjdzie czas,
to – choć „ślepy” – będę gotów do lotu.
Raz spojrzałem głęboko w Ciebie
i nigdy już wzroku nie odzyskam.
a Ty wierzysz….

Oboje wiemy że latać umiem
lecz czegoś innego mi brak.
Nie – nie odwagi i nie determinacji,
Kolumba który – choć „ślepy” – popłynął.
Sączysz to we mnie między kolejnymi lekcjami.
Co innego czyni mnie kaleką.
to nadzieja…

Więc uczysz mnie cierpliwie.
Jak być wolnym – w niewoli.
Jak być blisko – na ściągnięcie sznurka,
Jak mam – choć „ślepy” – patrzeć ze spokojem ,
na to co nigdy nie będzie moje.
I trwasz pomimo. A może właśnie dlatego.
to miłość…

Tak właśnie kaleczą mnie…
Wiara – Twoja we mnie
Nadzieja – moja na coś więcej
i Miłość… te trzy.
Z nich zaś najdotkliwsza jest Miłość.

Odys, lipiec 2014             …poprzednio: Utracony Raj (do obrazu Dariusza Zawadzkiego)

Miłość

Antoine Josse - Korepetycje (nauka latania)

Antoine Josse – Korepetycje (nauka latania)

Miłość to ptak którego nie ma
A jednak słucham jego śpiewu
Nieustannie wznoszącego się ku niebu
A jednak mój chód jest cieniem
Jego lotu na ziemi

przekład z chorwackiego
Łucja Danielewska

14 comments on “„Korepetycje” (nauka latania) do obrazu Antoine Josse

  1. Pingback: Krótki spacer wgłąb Ciebie (do grafiki Loui Jover) | Łódź Odysa

  2. Pingback: bajka | Łódź Odysa

  3. Pingback: „Aria na strunie G” | Łódź Odysa

  4. Pingback: sekcja (nie)zwłok (Miłość zabija powoli V) | Łódź Odysa

  5. Pingback: Wszystko na swoim miejscu. | Łódź Odysa

  6. Korepetycje z języka polskiego, Łódź
    jak udzielać korepetycji z polskiego
    Witam)
    W moim wypadku mi bardzo pomógł ta web strona
    http://preply.com/pl/lodz/korepetycje-z-polskiego
    Duży wybór korepetycji z języka polskiego w Łódź . Prawdziwe opinie oraz wyrównane ceny. Szukałam fachowców , które nie tylko znają że robią, ale i mają konieczne jakości, z doświadczeniem pracy i z ogromnym bagażem wiedz i umiejętności. Jeśli Państwu trzeba korepetytora z języka polskiego, „native speaker” nośnik mowy doradzam tę stronę internetową. Tam prawdziwi fachowcy, bardzo odpowiedzialny podchodzą do swojej pracy nie tylko z dorosłymi ale i z dziećmi. I całkiem możliwy do przyjęcia koszt. tak że spróbujcie)) język polski bardzo łatwo mi poszedł po Skype zajęciach )
    nauka na Skype jest bardzo efektywna !

    Doradzam)

    Polubienie

  7. Pingback: bezdusznie (Miłość zabija powoli VI) | Łódź Odysa

  8. Pingback: „Ona nie jest burzą” a „Miłość nie zna słowa duma”. | Łódź Odysa

  9. Pingback: Michelle K: Rozpadło się | Łódź Odysa

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

