Betonowa rewolucja na drogach.


„Puls Biznesu” Betonowa rewolucja.

20.10.2014 (IAR) – Inżynierowie toczą akademicką dyskusję, czy lepiej budować trasy asfaltowe, czy betonowe. Takich dylematów już nie ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – pisze „Puls Biznesu”.

Jak czytamy w gazecie, w perspektywie 2014-20 zamierza ona zbudować około 1500 kilometrów szybkich tras. Z tego około 850 kilometrów powstanie w technologii betonowej, dotychczas bardzo rzadko stosowanej. Ewa Tomala Borucka, szefowa rządowej instytucji, wysłała do dyrektorów oddziałów pismo, w którym zaleca zbudowanie 11 drogowych odcinków z betonu.

GDDKiA szacuje, że dzięki temu uda się zaoszczędzić ponad 670 milionów złotych. Prognoza jest zaskakująca, bo dotychczas w branży szacowano, że budowa dróg z betonu jest około 20-30 procent droższa niż z asfaltu. Nawierzchnie te są głośniejsze, więc wymagają też wyższych ekranów akustycznych. Jednak oszczędności ma przynieść większa trwałość, sięgająca 30-50 lat. W przypadku dróg asfaltowych generalny remont należy przeprowadzić po 15-20 latach.

Więcej – w „Pulsie Biznesu”.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/”Puls Biznesu”/vey/dyd

podobne: Przypomnienie: POlska (wiecznie) w budowie czyli… oraz: NIK wytyka błędy przy budowie ekranów akustycznych. a także: NIK oceniła rozstrzyganie przetargów przez GDDKiA i to: „Grzanie na emeryturze”… „Państwową autostradą dla bogaczy” czyli… jak wydoić króliczka. polecam również: Wypłata zaległych należności także dużym podwykonawcom autostrad

rys. Andrzej Krauze

rys. Andrzej Krauze

Reklamy

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s