„Słuchaj kowalu niebios”… Akt pokory.


Alfredo Araujo Santoyo - Modlitwa

Alfredo Araujo Santoyo – Modlitwa

 

Słuchaj, kowalu niebios,
o co proszą poeci.
Zstąp we mnie lekko
w swym miłosierdziu.
Wołam do Ciebie,
bo Ty mnie stworzyłeś.
Jestem twoim niewolnikiem,
Ty moim Panem.

Boże, wołam do ciebie
byś mnie uleczył.
Pamiętaj o mnie, miły królu.
Ciebie najbardziej potrzebujemy.
Wypędź, o królu słońca,
łaskawy i wielki,
wszelki smutek ludzki
z miasta serca.

Czuwaj nade mną, łaskawy królu,
Ciebie najbardziej potrzebujemy,
w każdym momencie
na świecie ludzi.
Ześlij nam, synu dziewicy,
dobre cele,
wszelka pomoc pochodzi od Ciebie,
w mym sercu.

Ellen Kristjándsóttir śpiewa Heyr himna smiður (Słuchaj, kowalu niebios). Wiersz ma około 800 lat i został napisany przez Kolbeinna Tumasona.

z głębi duszy…

wołam do Ciebie co sił

a echo niesie moją prośbę

po bezkresnych korytarzach

…Twojego serca.

 

z głębi niebios…

nachyl proszę swe ucho

ku głosowi co słaby się łamie

na bezkresnych kaskadach

…mojego wstydu.

 

z głębin łaski…

ulej na mnie choć kroplę

i pozwól mi utonąć godnie

w bezkresnym oceanie

…Twojej miłości.

 

z głębin grzechu…

wyrwij mnie proszę i osądź

jednak nie według win moich

ale według Twojego miłosierdzia.

…Uczyń mnie wolnym!

 

Akt pokory – Odys, listopad 2014    podobne: Na dnie… modlitwa.

Jeffrey Smith - Słyszą mój głos

Jeffrey Smith – Słyszą mój głos

9 comments on “„Słuchaj kowalu niebios”… Akt pokory.

  1. Pingback: „Ostatni sen” o marności świata (do grafiki Raven Grey) | Łódź Odysa

  2. Pingback: Boski Zew. | Łódź Odysa

  3. Pingback: List od Ojca | Łódź Odysa

  4. Pingback: Dzień sądu do Deus Vult i Empatii | Łódź Odysa

  5. Pingback: Między Niebiem i Piekłem – Ziemia… Umarłym (za życia)… Wstań i idź. | Łódź Odysa

  6. Pingback: „U wrót doliny” (Dzień gniewu… zanim nadejdzie) | Łódź Odysa

  7. Pingback: Na dnie… modlitwa. | Łódź Odysa

  8. Pingback: sens życia | Łódź Odysa

  9. Pingback: „Upadek Featona” czyli… właściwy kierunek. | Łódź Odysa

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

