Małgosi Kobyliński: „Orion i dziewcze…” czyli polowanie na gwiazdę


Odpowiem Ci dziewczę „bezbronne”
czemu celuję w Twą stronę.
To za to że przyszłaś i jesteś
odważną by „zadrzeć” z Orionem.

Bo choć gwiazd miałem tysiące
i wszystkie do stóp mi padały.
To ciebie jedynej wciąż chciałem
lecz dotąd nie byłem dość śmiały.

Na szczęście lub właśnie nieszczęście
Ty z nieskrywanym rumieńcem
Pierwsza wyczułaś mą słabość
I odtąd jest Twoje me serce

😉

Polowanie na gwiazdę – Odys, grudzień 2014 (do obrazu Wojciecha Siudmaka „Łowca Gwiazd”)

podobne: „Kwiat Północy” (Christiana Schloe) do „Wiązanki gwiazd” (Małgosi Kobylinski) oraz: Małgosia Kobylinski: „Wszystko jest poezją”… w tryptyku od zmierzchu do świtu

Wojciech Siudmak - Łowca Gwiazd

Wojciech Siudmak – Łowca Gwiazd

Poet Roses


Czemu mnie wabisz Orionie

uśmiechem z gwiezdnego nieba

w blasku zatapiam się tonę

w oczach twych ciszą umieram

 

czemu zachęcasz i nęcisz

flirtujesz z mą naiwnością 

polujesz na głodne serce

łuku i ust gotowością 

 

czemu mnie wołasz w ciemności

krusząc się we mnie nadzieją

opadasz w otwartą duszę

śnieżną się mienisz zawieją

 

gwieździstą nocą grudniową

wplatasz się w myśli pospiesznie

zniewalasz dzielny Orionie –

uwodzisz prozą i wierszem…

 

 

[poezja © Malgosia Kobylinski, 2014]


View original post

28 comments on “Małgosi Kobyliński: „Orion i dziewcze…” czyli polowanie na gwiazdę

  1. słowem celujesz w serce?
    sercu bezwolnie wierzysz?
    cóż komu po martwej gwieździe –
    chyba że zwie się Nemesis

    🙂

    Nieźle władasz piórem Odysie! Kudos to you!
    Ale te gwiazdy upadłe (do stóp) przywróć niebu bo ciemość będzie nocą zbyt głęboka… 🙂

    Lubię to

  2. Pingback: „Piękna nieznajoma” | Łódź Odysa

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

