bajka (całkiem inna)


jeszcze tylko…
nauczyć serce latać
i można kochać dalej
…i dalej… i dalej
gdzieś za siedmioma górami

Adrian Borda - Teraz już jesteś bezpieczny

Adrian Borda – Teraz już jesteś bezpieczny

gdzie księżniczki
wychodzą za mąż
za tych co są
a nie mają

i gdzie królewicze
brną przez trudy życia
z odciskami na stopach
i nikt się ich nie pyta
gdzie posiali
białego konia

więc prowadź mnie
właśnie tam
gdzie kochać znaczy znosić
…nawet najdotkliwszą krzywdę

Odys, luty 2015

Damien Rice – It Takes a Lot To Know a Man

podobne: Królewna i Dzikuska i to: „Korepetycje” (nauka latania) do obrazu Antoine Josse

40 comments on “bajka (całkiem inna)

  1. „(…) A czasem smętne moje dumanie
    Przerywa nagle cudna dziewczyna,
    Usta mi daje na przywitanie,
    A potem czule szeptać zaczyna:

    Że nie opuści mnie nigdy w życiu,
    W szczęścia godzinie, ni w doli złej,
    Że kocha mocno, tęskni w ukryciu,
    A ja cichutko tak nucę jej:

    Mów dalej, mów dalej, dziewczyno,
    Że wiecznie mnie będziesz kochała,
    Że chwile miłosne nie miną,
    Żeś moja na zawsze i cała,

    Że miłość twa tak jest bezmierną,
    Że będziesz tęskniła wciąż do mnie…
    Mów dalej, że będziesz mi wierną,
    Ja bajki tak lubię ogromnie!”

    Julian Tuwim

    Polubione przez 2 people

  2. Pingback: Tryptyk o sercu. | Łódź Odysa

  3. Pingback: Walentynki. Tradycja jest za darmo, ale biznes żerujący na „miłości” kwitnie…„Opowieść o małpie z Aleksandrii” | Łódź Odysa

  4. Pingback: Wszystko na swoim miejscu. | Łódź Odysa

  5. Pingback: bardziej niż krew | Łódź Odysa

  6. Pingback: Spokój ducha | Łódź Odysa

  7. Pingback: nierozerwalni („znowu”) | Łódź Odysa

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

