ciemna strona snu (o) platonicznej miłości


Dorina Costras - Mara

Dorina Costras – Mara

„Jeszcze mi tylko zaświeć pierwszą gwiazdę
jak światło które tańczy na szkle duszy
nad moją pieśnią niech góruje blaskiem
nad twoim śpiewem niech się czule wzruszy

jeszcze mi wianek upleć z westchnień ciszy
gdy w skrzeku mew przedzieram się przez fale
rozepnij skrzydła – szelestu nie usłyszy
powolne dnia i serca umieranie

jeszcze czułości powiedź by zakwitła
w mych dłoniach które pną się po twej twarzy
jak róże w gwiazdach pogubione cienie
jeszcze o wiośnie pozwól mi zamarzyć…”

„Zanim zasnę…” 10 Luty 2015 Autor: Malgosia Kobylinski

Arantzazu Martinez - Śmierć Miłości

Arantzazu Martinez – Śmierć Miłości

……………………………………………

„milczę
krzykiem w mojej głowie
szlochem w moich piersiach
głosem w mojej krtani
szeptem w moich ustach

lecz najgłośniej milczę
czułością w twych palcach”

Ona 4 lutego 2015 

……………………………………………….

Agnes Cecile - Związani uczuciem

Agnes Cecile – Związani uczuciem

siatką neuronów chciwych na mój dotyk
co rezonują serca pragnień drganiem
motyli efekt słów szeptanych czule
zamienię w krzyk twój tuż przed świtaniem

…na koniec jeszcze – nie daj mi się ocknąć!
niech nić twych marzeń zwiąże mnie przy tobie
nie pozwól wyrwać czucia jawie zimnej
niech dzień i serce moje żyją w twej osobie

…a gdybyś jednak niepomna na prośby
postanowiła mnie jak peta zgasić
pamiętaj że bólu nie unikniesz Miła
gdyż część twej duszy jak rak będę trawić

bo…

„jeśli miłować ciężko, to nie miłować jeszcze ciężej”
a ponieważ wielu którzy kochali prawdziwie
twierdzi że chętnie oddałoby życie za kochanie,
„…tedy kochanie więcej jest warte od życia”

Nierozerwalni – Odys, luty 2015

podobne: William Szekspir: Sonet XLIV i „Moja miłość”. oraz: „Ujrzyj serce me” zanim „Miłość nas rozdzieli” i to: „Nieśmiertelna Miłość” a także: „Miłość zabija powoli” II

Kayah & Bregovic Tudno Kochac

17 comments on “ciemna strona snu (o) platonicznej miłości

  1. Zasuszona róża
    i dwa skrzydła łątki
    – miłości platonicznej
    dziecinne pamiątki,
    więc czemu ciągle żywa,
    i we śnie powraca
    twoich oczu słodycz,
    twych myśli zawiłość,
    zapomnieć cię, mój miły,
    daremna to praca,
    bo najtrwalsza na świecie
    niespełniona miłość.

    Polubione przez 1 osoba

  2. modlitwa miłości platonicznej

    przyjdź choć nie spojrzysz
    spójrz choć nie dotkniesz
    dotknij choć nie przytulisz
    przytul choć nie pocałujesz
    pocałuj choć nie weźmiesz
    weź choć nie zostaniesz
    zostań choć nie możesz
    przyjdź

    Polubione przez 2 ludzi

  3. Pingback: Walentynki. Tradycja jest za darmo, ale biznes żerujący na „miłości” kwitnie…„Opowieść o małpie z Aleksandrii” | Łódź Odysa

  4. Pingback: Ciężka jak głaz (***) | Łódź Odysa

  5. Pingback: Ty jesteś (różą) | Łódź Odysa

  6. Pingback: bardziej niż krew | Łódź Odysa

  7. Pingback: zapamiętałość | Łódź Odysa

  8. Pingback: Mandragora | Łódź Odysa

  9. Pingback: Wiersz – „Przyjaciel Czas” (autorski) i jeśli miłość to za mało. | Łódź Odysa

  10. Pingback: Cztery noce roku… nieszczęście miłości | Łódź Odysa

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

