Byłaś, jesteś, będziesz.


„jeśli umarłaś nigdy nie istniałaś
nie miałaś oczu niebieskich
albo okularów
kwadratowych dłoni
lub palców pianisty
nie karałaś ciszą
nie grzałaś oddechem

nieprawda

ktoś może ja
ci się sprzeniewierzył
wniwecz obrócił
oczy napełnił łzami
lecz naprawdę byłaś
chociaż łatwiej wierzyć
że jeśli umarłaś wcale cię nie było”

Steve De La Mare - Bursztyn

Steve De La Mare – Bursztyn

Ona sierpień 2013

Krwawi zaklęta
w łzy kropli bursztynie
Pamięć o Tobie

Wciąż jesteś – Odys, luty 2015

podobne: Utracony Raj

oraz: Nie błagając o nic

i to: Anonimowa Poezja

Myśli z drobin piasku

morze_plaza

Cień liścia wierzby na uchu różowym,
Na małym uchu [morska koncha]
Łagodny uśmiech, pochylenie głowy
[Kasztan stał cały w kleistych pąkach],
Ale mur wnosił akcent odmowy –
I dom w ogrodzie o ostrych kątach
Opierał się, gdy przed wejściem na schody
W ciemnej sieni nacisnąłem kontakt.

Więc jest możliwe, że pomyliłem
Czasy [myślałem tak, choć byłaś przy mnie],
Bo na poręczy pokrytej pyłem
Ujrzałem wypisane palcem obce imię.
Lecz idąc w smudze zapachu włosów
Czy woni morza, gdy wiatr odchylił
Okno, słyszałem jeszcze brzęk osy
W szpilce z bursztynu, którą zgubiłem.

Fotografia ze strony Tapeciarnia.pl

View original post

15 comments on “Byłaś, jesteś, będziesz.

  1. Pingback: w przeddzień raju | Łódź Odysa

  2. Pingback: bezdusznie (Miłość zabija powoli VI) | Łódź Odysa

  3. Pingback: zapamiętałość | Łódź Odysa

  4. Pingback: Coś w nas. | Łódź Odysa

  5. Pingback: Haiku: Muszla | Łódź Odysa

  6. Pingback: „Między niebem a ziemią” | Łódź Odysa

  7. Pingback: nierozerwalni („znowu”) | Łódź Odysa

  8. Pingback: uszyty z Twych słów | Łódź Odysa

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

