„Mówią o mnie że żyję” jak „Pył na wietrze”.


Wszystkie wspomnienia obrazy uczucia wiadomości
pojęcia doświadczenia które składały się na mnie
nie łączą się ze sobą nie stanowią całości
we mnie
tylko czasem dopływają do mnie do brzegu
mojej pamięci dotykają skóry
lekko dotykają stępionymi pazurami
Nie będę kłamał
nie stanowię całości zostałem rozbity i rozebrany
któż się pochyli kto zainteresuje tymi fragmentami
ja sam jestem tak bardzo zajęty
kto może sobie przypomnieć formę mojego wnętrza
w tym zamieszaniu gorączkowym ruchu
na korytarzu gdzie tysiąc drzwi otwiera się i zamyka
kto odtworzy formę która
nie odbiła się ani w białej kredzie
ani w czarnym węglu
ja sam zapytany nagle
nie mogę sobie przypomnieć

mówią o mnie że żyję

„Rozebrany” – Tadeusz Różewicz
………………………………………
Po co, dlaczego to wszystko
czy aby nie za bardzo
a może za mało (było)
Jak nazwać to co robię
a czego robić przecież nie muszę
…nie muszę?
Skończę czy nie
dopóki trwam decyduję
…czyżby?
Czemu więc do czasu?
I czemu choć wiem o tym
to jednak czerpię na to siłę
I czemu choć Pierwszy mi odmawia
a Drugi daje więcej niż potrzebuję
to Trzeci ma go w każdej chwili tyle ile potrzeba
na nic nie robienie ze sobą
Czy wiem co robię?
Czemu siedzę (sam) nad tym myśląc
tracąc kolejną godzinę
snu co nie chce do mnie przyjść
bo twierdzi że i tak zapomnę o czym był
więc mi niepotrzebny
może ja w ogóle nie śnię?
Czy to dlatego że zamiast baranów liczę metry?
Jak Pierwszy – sekundant
od Drugiego do Trzeciego – Ja
którzy już dawno nie stoją do siebie plecami
Statystycznie jestem w połowie… obserwacji
Widzę jak podążam teraz przeciw/ku sobie
Coraz bardziej uśmiechnięty
wracam na start
gdzie jeden z nas (nieprzypadkowo) zginie
I wcale się nie boję choć
może powinienem skoro…

„mówią o mnie że żyję” (jak „Pył na wietrze”)

Sen na jawie (pojedynek) – Odys, kwiecień 2015

podobne: „Utopia” oraz: Kisiel: „Dusza wojownika”.  i to: Kodeks Człowieka Pobłażliwego a także: Man in black i jeszcze: „Lęk przed pozą” i Tadeusz Konwicki o „podobaniu się czytelnikom”. polecam również: Jestem z wyobraźni… „Nie-do-końca” 

dla ucha: Armand Amar – Best Of

Jean-Léon Gérôme - Pojedynek po maskaradzie

Jean-Léon Gérôme – Pojedynek po maskaradzie

innerspaceworker BLOG

Pył na wietrze

Jestem
Tylko sobą.
I nikim więcej…
Nie znam się
Na niczym..
I nikim…
Żyję
Dla samego życia…
I dla Miłości.
A jeśli nie jestem?
Może mnie nie ma?

Wczoraj
Było dniem
Dzisiaj
Jest nocą.
Jestem tak nieważny,
Jak pył na wietrze.

Oddycham
Czyimś powietrzem.
Żyję na kredyt
Zaufania Boga.
Potrącany
Przez ludzi
I życie
Idę jak najciszej
Aby nie poruszyć
Niczyich myśli.

Jestem
Tak niepotrzebny
Jak kadzidło zmarłym.
Bez twarzy,
Bez przyszłości
Przenikam przez radość
I szczęście
Nie poruszając ich zasłon…
Niematerialny
Dla innych
A jednak żywy.

Dlaczego
Miłość koloruje mnie
Swoimi barwami
I pokazuje światu?
Przecież
Ja jestem Pan Nikt!
Kto by chciał
Żyć dla mnie?
Przecież nie ma wartości
Pył na wietrze…

View original post

24 comments on “„Mówią o mnie że żyję” jak „Pył na wietrze”.

  1. Tomasz Jastrun

    Przytul się do mnie

    Jesteśmy tacy delikatni
    Aż strach
    Oczy z niebem i łąką
    Chroni powieka z bibułki
    Nóż wchodzi w brzuch
    Łatwiej niż w chleb
    A krew
    Przy nieostrożnym ruchu kierownicy
    Wyfruwa jak spłoszony ptak
    Nasza płeć
    Meduza wyrzucona na brzeg
    Tylko przez chwilę wilgotna
    Wszystko w nas
    Jest bardziej kwestią czasu
    Niż w przypadku cegieł
    A nawet kruchego szkła
    Kamień posiada nad nami
    Druzgocącą przewagę
    Więc przytul się do mnie

    Tylko czułość idzie do nieba

    Polubione przez 2 ludzi

      • Tak, skomplikowane, bo kamieniejemy ze strachu, z doświadczonego zawodu, z lenistwa, głupio, niezauważalnie, nieświadomie. Na własne żądanie jednak, więc możemy, jeśli tylko zechcemy, przeciwdziałać.

        Polubienie

      • Racja. Najpierw wolna wola, później świadomy wybór. Dobra albo zła, mówiąc najogólniej.
        Dla mnie nie kamienieć to dobro, a dla Ciebie?

        Polubienie

      • Zdarza Ci się odpowiadać TAK lub NIE, czy wszystko zawsze jest względne?

        Zbigniew Herbert
        Kamyk

        Kamyk jest stworzeniem
        doskonałym
        równym samemu sobie
        pilnujący swych granic

        wypełniony dokładnie
        kamiennym sensem

        o zapachu który niczego nie przypomina
        niczego nie płoszy nie budzi pożądania

        jego zapał i chłód
        są słuszne i pełne godności

        czuję ciężki wyrzut
        kiedy go trzymam w dłoni
        i ciało jego szlachetne
        przenika fałszywe ciepło

        Kamyki nie dają się oswoić
        do końca będą na nas patrzeć
        okiem spokojnym bardzo jasnym

        Polubienie

      • oczywiście że tak…
        NIC nie jest względne. Chodzi zawsze o cel/wymiar/sens. Jeśli nie wiem co to znaczy kamienieć to pytam… A kamyk nie jest stworzeniem z którym człowiek powinien się porównywać… bo to kamyk 🙂 Owszem mogę być kamykiem ale muszę wiedzieć (w) jakim (sensie)

        Polubienie

      • Skoro takie rozważania są Ci do czegoś potrzebne, rozważaj. Dla mnie to jest znacznie prostsze – choć czasem muszę być kamieniem, ani nie chcę, ani nie lubię nim być. Kamień to kamień i nie ma żadnego znaczenia, czy jest zimny, czy gorący.
        Sauny nie lubię. Dykcję mam dobrą.

        Polubienie

      • Nie muszę tego rozważać… Już to kiedyś przerabiałem. I cieszę się że i dla Ciebie sprawa prosta (choć jak się domyślam to inaczej jak u mnie)… Dla mnie ma znaczenie, ale Ciebie takie rozważania nie interesują i ja to przyjmuję do wiadomości. Pani Dobra Dykcjo

        Polubienie

      • Nie, to nie tak, że mnie nie interesują, złościsz mnie tylko czasem, bo mam wrażenie, że jesteś Pan Chłopak Na Opak 🙂
        To jak to jest (inaczej niż u mnie) z tym kamieniem u Ciebie/w Tobie?

        Polubienie

      • No coś Ty… Mua? Na opak? Ja zawsze po jednej stronie… Z kamieniem jest tak że porównując się do niego człowiek „pobiera” jego przymioty (np. twardość, ciężar itp.) a samo skamienienie w zasadzie nic nie oznacza (chyba że śmierć a raczej brak życia). Więc pytając jakim kamieniem mam być miałem konkretny cel/sens na uwadze… A teraz troszkę to skomplikuję 😛 (ku Twojej irytacji 😉 ), bo jeśli już miałbym być kamieniem to tylko gorącym, a skoro takowe z przyczyn od siebie zależnych nie występują to domyśl się dlaczego właśnie takim (jeśli oczywiście chcesz)

        Polubienie

      • Ależ oznacza, skamienienie (człowieka)oznacza nieczułość i obojętność (na bodźce). Wszelkie bodźce. A ja nie lubię nieczułości i obojętności. Jeśli więc pytasz, jakim kamieniem masz być, to z mojego punktu widzenia odpowiedź może być tylko jedna – żadnym. Kamieniołomy to nie jest mój ulubiony pejzaż.

        Polubienie

      • ach więc jednak coś oznacza 🙂 (ja to nazywam chłodem właśnie od „zimny jak kamień”)… Otóż to! Rozmawiamy tylko hipotetycznie bo lepiej nie być kamieniem (co innego „ubierać się” w pewne przymioty natury rzeczy martwych) ale jak już mam wybierać to gorącym właśnie 🙂 A teraz już pora zabrać swoje kamyczki i schować pod poduszkę 🙂 Dobranoc Kamieniołomna (znaczy taka co kruszy głazy 🙂 )

        Polubienie

  2. Pył to takie nieważne, prawda? A jednak z prochu postaliśmy podobno… Podobno w proch się obrócimy. Ale ten proch posłuży kolejnym pokoleniom do ukształtowania ich materialnych ciał. Zatem czy proch i pył nic nie znaczą? Pozostawiam to pytanie otwarte.

    Polubione przez 1 osoba

    • W sumie tak jak w pierwszą historię nie każdy musi wierzyć, tak w drugą raczej nie ma wyjścia. A jednak to co po nas zostaje ciężko jest zweryfikować. Wszak człowiek to nie tylko ciało. To również nośnik pewnych idei, zachowań, praw i prawd no i siewca 🙂 To co po sobie zostawiamy może wydawać się nic nie znaczącym prochem, ale to zależy dla kogo 😉 i w jakim wymiarze

      Polubione przez 2 ludzi

  3. Pingback: Prawo do literatury… W połowie „dobry”. | Łódź Odysa

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

