Wczesna edukacja szkolna nie jest dobra dla dzieci.


Brytyjski ekspert: wczesana edukacja szkolna nie jest dobra dla dzieci.

PAP – Kraj 8 Cze 2015, 13:24, Warszawa (PAP) – Rozpoczynanie edukacji szkolnej wcześniejsze niż w wieku siedmiu lat nie jest dobre dla dzieci, gdyż dopiero w tym wieku większość z nich jest emocjonalnie dojrzałe do rozpoczęcia nauki– uważa ekspert prof. David Whitebread z Uniwersytetu w Cambridge.

Prof. David Whitebread jest specjalistą w dziedzinie nauczania małych dzieci. Prowadzi badania nad skutkami wczesnego rozpoczynania edukacji szkolnej. Jest ekspertem wspierającym akcję „Too much, to soon” (Zbyt wiele, zbyt wcześnie), prowadzoną przez ruch Save the Childhood (ocalić dzieciństwo), który działa na rzecz podwyższenia wieku sztywnej, szkolnej edukacji w Wielkiej Brytanii.

„W Wielkiej Brytanii dzieci rozpoczynają naukę w szkole w wieku pięciu lat. Większość dzieci jest jednak gotowych do rozpoczęcia szkolnej edukacji dopiero w wieku siedmiu lat. Jest wiele badań mówiących o tym” – przypomniał Whitebread podczas poniedziałkowego spotkania z dziennikarzami na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Według niego, wcześniej nauka powinna odbywać się w sposób naturalny dla dzieci, czyli poprzez zabawę, gdyż do innego sposobu nauki nie są gotowe emocjonalnie.

„Właśnie poprzez zabawę dzieci uczą się najważniejszych umiejętności, które będą przydatne w ich późniejszym życiu, rozwijają swoje umiejętności socjalne, w tym komunikacji z innymi. To decydujący okres dla ich dalszej drogi edukacji” – zaznaczył. „Nauka w szkole w wieku pięciu lat to zdecydowanie za wcześnie” – ocenił prof. Whitebread.

Jak mówił, gdy sam w latach 70. i 80. pracował jako nauczyciel w szkołach podstawowych w klasach I-III dzieci uczyły się właśnie głównie poprzez zabawę, co było bardzo efektywne „Niestety, 20 lat temu rząd brytyjski zobowiązał nauczycieli do zmian, do sukcesywnego stawiania dzieciom wymagań już od najmłodszych lat” – powiedział. „Nie przyniosło do dobrych efektów, są na to dowody” – podkreślił ekspert.

Według niego, wiele dzieci, które tak wcześnie zaczęły formalną edukację szkolną nie radzi sobie ze stresem. „Coraz więcej z nich ma problemy emocjonalne. W Wielkiej Brytanii mamy ponad 10 tysięcy uczniów niższych klas szkół podstawowych, którzy mają zdiagnozowaną kliniczną depresję” – powiedział profesor.

Zwrócił też uwagę na to, że Wielka Brytania była kiedyś w czołówce międzynarodowego rankingu osiągnięć edukacyjnych, obecnie jest jednym z ostatnich państw na liście. Jego zdaniem, to także efekt wczesnego rozpoczynania formalnej nauki przez dzieci.

Dlatego prof. Whitebread apeluje do polityków, by podejmując decyzje dotyczące edukacji dzieci brali pod uwagę głównie ich dobro. „Politykom powinno zależeć na tym, by było lepiej, a nie gorzej” – zaznaczył.

Prof. David Whitebread przyjechał do Polski na zaproszenie Stowarzyszenia Rzecznik Praw Rodziców, które jest przeciwne rozpoczynaniu nauki przez dzieci w wieku sześciu lat. We wtorek ekspert ma spotkanie z prezydentem elektem Andrzejem Dudą.

Jesienią tego roku po raz pierwszy do I klasy szkoły podstawowej powinien pójść obowiązkowo cały rocznik dzieci 6-letnich, czyli urodzonych w 2009 r.

Wraz sześciolatkami we wrześniu do I klas pójdą też dzieci 7-letnie, urodzone w II połowie 2008 r. oraz dzieci urodzone w I połowie 2008 r., którym na wniosek rodziców w ub.r. odroczono rozpoczęcie nauki (we wrześniu ub.r. obok siedmiolatków do pierwszych klas obowiązkowo szła tylko połowa rocznika sześciolatków).

Jednocześnie zgodnie z obowiązującymi przepisami, rodzice mogą odroczyć rozpoczęcie nauki na podstawie opinii wydanej przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Mogą też do końca grudnia uzyskać opinię specjalistów i cofnąć dziecko z I klasy do przedszkola. (PAP)

dsr/ par/

Państwo łapy precz od rodziny i idzieci…

Tego rodzaju „kampanie” jak m.in. przymus do coraz wcześniejszego wysyłania dzieci do szkół to akt czystej desperacji aparatu państwa ze strachu przed zbliżającą się katastrofą demograficzną. Bo państwu za jakiś czas zabraknie parobków którzy od świtu do nocy 7 dni w tygodniu (Polacy pracują NAJDŁUŻEJ w Europie za 4 razy mniejsze pieniądze jak na zachodzie!) będą zapierniczać na dziurawy ZUS (do usranej śmierci nic z niego nie mając), kolejki do lekarzy i inne „darmowe świadczenia” z zadłużonego (na pokolenia) i dziurawego budżetu. Potrzeba zatem jak najwcześniej zrobić z dzieci niewolników napychając im przy okazji w „szkołach” zwanych „publicznymi” socjalistycznych głupot do głowy, i by jak najwcześniej zindoktrynowane trafiały na rynek pracy by zasilać podatkami państwowego lewiatana (a reszta na bezrobocie).

Żeby „brać się za dziecko” trzeba mieć do tego najpierw warunki. Takie jak mają Polacy za granicą gdzie mnożą się na potęgę bez udziału jakichś kampanii promujących niby macierzyństwo (NIE TWÓJ BIZNES, CZY ZDĄŻĘ), które często są „sponsorowane” (lub współfinansowane) za pieniądze podatników z jakiegoś „funduszu europejskiego”, a tak naprawdę nakierowane na promocję hodowli niewolników dla państwa. Pieniądze wcześniej ZABRANE ludziom w ogromnych obciążeniach fiskalnych które właśnie zubażają rodziny nie dając im szansy rozwoju i nawet myślenia o dziecku. Proszę się zatem nie promować i nie wydawać na tego rodzaju „akcje” pieniędzy bo to zwykłe marnotrawstwo. Warunki to stabilna praca i płaca której nikt po drodze nie kroi na 80% obciążeń fiskalnych z których człowiek nic nie ma, a za ochłapy każe mu się żyć i zachęca do wzięcia samobójczego kredytu.

Tu warto sobie przypomnieć Komorowskie rozwiązanie problemów ekonomicznych Polaków, które brzmi: „zmień pracę i weź kredyt”. Ta czysta bezczelność pokazuje jak bardzo różnego rodzaju instytucje „pożytku publicznego”, fundacje i innego rodzaju propagandowe twory usilnie piorące mózgi ludziom (od najmłodszych lat) są oderwane od rzeczywistości i prawdziwego życia Polaków.

Całe szczęście że nikt nie może (jeszcze!) zmusić ludzi do ładowania się w dziecko, które jest co prawda szczęściem i ogromnym kapitałem na starość rodziców (to wszystko prawda), ale nie może być sprowadzane na świat kiedy rodzice nie mają ku temu warunków (albo są niedojrzali), bo zrobią i sobie i temu dziecku krzywdę.

…Odys

podobne: Polskie szkoły nie są przygotowane na przyjęcie sześciolatków, ale MEN uparcie broni „reformy” oraz: Michalkiewicz o porządkach rewolucyjnych wg. strategii bolszewickiej (na podstawie 6-cio latków i konwencji „CAHVIO”) i to: Ordo Iuris: MEN chce ręcznie sterować szkołami i ingerować w prawa rodziców do wychowania dzieci zgodnie ze swoimi przekonaniami. Rodzice trzeci raz zbierają podpisy a także: Akcja „Rodzice chcą mieć wybór” czyli obywatelska inicjatywa ustawodawcza. Czyje są dzieci? polecam również: „Czy się stoi czy się leży” (nowy program dla młodzieży) czyli… „Pierwsza (i ostatnia) praca” za pieniądze zabrane… pracującym. Adam Wielomski: Bezsens polskiej polityki demograficznej.

rys. Jerzy Wasiukiewicz

rys. Jerzy Wasiukiewicz

Advertisements

6 comments on “Wczesna edukacja szkolna nie jest dobra dla dzieci.

  1. istnieje edukacja przez zabawę – czytanie dzieciom książek, rysowanie, śpiewanie… i tak każde dziecko lubi co innego… Nie ma wieku niedojrzałego na edukację – są niedojrzałe programy i niedojrzali ustawodawcy 😦

    Lubię to

  2. W mojej wypowiedzi z 13 czerwca, prosze usunac, jesli sie da, zdanie „Raczej mniej niz bardziej skoro taki niedojrzaly osobnik jak prof. D. Whitebread jest powaznie traktowany”. Przypisalem bowiem prof. D. WhiteBread poglady, ktore opacznie zrozumialem.

    Lubię to

  3. Pingback: W kolejną rocznicę napaści nazistów… o agenturze wpływu w ramach przymusowej „szkoły publicznej”, oraz o patriotyzmie w ramach edukacji domowej. | Łódź Odysa

  4. Pingback: Od klasyki Jezuitów do postępowej ZNP czyli… o zawłaszczeniu edukacji i informacji przez pro rewolucyjne „elity”. O drodze do wynarodowienia i „dobrej zmianie” w gimnazjach | Łódź Odysa

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s