Moja ulubiona irlandzka piosenka. „Błękit” czyli… dziewczyna z Galway.


***

w pół deszczu zaprasza mnie
czernią i błękitem uwodzi
na kawałki serce rwie
po angielsku wychodzi

…dziewczyna z Galway

***

„Dziewczyna z Galway” Odys, lipiec 2015

Ispirowane piosenką o tym samym tytule Steve Earle – Galway Girl

podobne: Utopia”  oraz: Utracony Raj i to: dusza i jeszcze: „Noc” a także: Dolce Gusto polecam również: będzie(my)

W krainie deszczowców..

80-blogowW ramach lipcowego projektu Blogów Językowych i Kulturowych, mamy za zadanie napisać o swojej ulubionej piosence. Przyznam szczerze, że mimo iż lubię wiele, z wyborem tej ulubionej nie miałam dużego problemu. Po raz pierwszy usłyszałam ją krótko po przyjeździe do Irlandii i od razu wpadła mi w ucho i już została. I jest tą ulubioną chyba z sentymentu jako ta którą tak szybko poznałam i polubiłam. Jest ona znana większości Irlandczyków (przynajmniej tym młodszym) mimo że jest relatywnie nowa. Natomiast, każdy turysta, o ile będzie chodził do pubów z muzyką graną na żywo (pod turystów) też usłyszy ją co najmniej kilka razy. Swą popularność zapewne zawdzięcza osobie dla której została napisana czyli artystce Sharon Shannon. Mnie piosenka prawdopodobnie porwała swoim prostym a zarazem urokliwym tekstem, melodią no i wykonaniem jej przez muzyka Mundy oraz muzyczkę Sharon, w której muzykowaniu dość krótko po przyjeździe do Irlandii też się zakochałam. (a jej dwupłytowy album „Live…

View original post 588 słów więcej

16 comments on “Moja ulubiona irlandzka piosenka. „Błękit” czyli… dziewczyna z Galway.

  1. Ja też lubię chociaż nigdy tam nie byłam, ale czytałam kilka książek o tym kraju i bardzo mnie zaciekawił… poza tym lubię zabytki/zamki/ruiny – wszystko co ma „duszę” aurę tajemnicy/przeszłości…. myślę że Irlandia jest pięknym krajem! a i ludzie tam wyjątkowi… podobno 🙂

    Polubienie

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

