uszyty z Twych słów


Halina Poświatowska (kocham, tęsknota, miłość)

*

„Zapomnij”- szeptał świadom lub wcale
że tylko szept ten zdawał się prawdą
bo w baśni żyłam, płynęłam niebem
zapominałam przy nim siebie.”

**

„Że Ty nie dla mnie jesteś, ani ja dla Ciebie,
że nie możemy rankiem gadać trzy po trzy,
że wspólnej gwiazdy próżno szukać nam na niebie,
że między ludźmi nie powiemy sobie „ty”,
że nie pójdziemy, tak zwyczajnie, gdzieś tam w gości,
że nic co nasze, nie jest nasze – nawet my –
dlatego…”

***

Adrian Borda

Adrian Borda

Nie pisz nigdy więcej o miłości
pozwól mi na powrót sobą być
daj oderwać się od świadomości
w której już bez Ciebie muszę tkwić.

Połykając opium Twoich myśli
szarym coraz bardziej był mój świat
nocy więc czekałem by się ziścił
ten który widziałaś w swoich snach.

Dzień był przez to męką i torturą
tęsknot rozbudzonych chłostą słów
dusił nieustannie marzeń chmurą
bym nieprzytomności pragnął znów.

dlatego…

Daj mi Cię zapomnieć (ma miłości!)
Pozwól się uwolnić od Twych słów
Rozpruj coś uszyła (bez czułości)
nim najgłębszym zasnę spośród snów

 Odys, 6 stycznia 2016 (Halinie P.)

wykorzystane fragmenty stąd: Byle nie o miłości i stąd:   w nawiązaniu do: Halina Poświatowska: *** uszyta ze słów 

podobne: Pocałunki, dreszcze… i coś jeszcze oraz: sekcja (nie)zwłok i to:  a także: Jestem z wyobraźni i jeszcze: w Tobie polecam również: Bez Ciebie (żyłem) oraz: Byłaś, jesteś, będziesz.

Natalie Dessay – Bellini – Oh quante volte!

17 comments on “uszyty z Twych słów

  1. Nawet gdy słowa zmilkną,
    nie uciszysz myśli,
    a kiedy myśli uśpisz,
    wszystko Ci się przyśni.

    Rzucisz słowa daleko,
    jak bumerang wrócą,
    we śnie, czy na jawie
    spokój Ci zakłócą.

    Lecz nie mów, jeśli nie chcesz
    i zatkaj swe uszy.
    Sny, myśli, słowa zgłuszysz.
    Miłości nie zgłuszysz.

    Liked by 3 people

  2. Piękne słowa i przepiękna aria. Akurat ją śpiewam 🙂 tam w tekście jest: „Gdzie jesteś, Romeo? Po jakiej ziemi stąpasz? Gdzie się podziałyście, moje wspomnienia?”. Aria głęboko poruszająca, idealnie dobrana do tych wspaniałych wierszy.

    Lubię

  3. Dedykacja poruszająca. Smutek i tęskota utkana z pięknych słów.
    Pozdrawiam 🙂

    Utkani z miłości,
    nie skazujmy się niełaską zapomnienia,
    niech pozostanie wspomnienie
    jako dowód istnienia.
    To co więzieniem niech wolnością się stanie.
    Miłości niespełnionej zmieńmy bieg wydarzeń,
    i ciąg dalszy napiszmy my…
    …sami.

    …tak jakoś mnie naszło 🙂

    Liked by 2 people

  4. Pingback: Byle nie o miłości | Jej wyspa szczęśliwa

  5. tęsknota dryfuje na oceanie wspomnień
    burza ją miota,wiatr gładzi ramiona…
    ocean łzy zmywa lecz bólu nie koi
    tęsknota z miłości swej kona…
    miłość jak mewa nad tęsknotą krzyczy
    Ta wołanie zagłusza swym łkaniem
    kiedyś wtulona w wody oceanu zaśnie
    i wyśni miłość nową jej siła zgaśnie…

    pozdrawiam, ładnie tu u Ciebie 🙂

    Liked by 1 osoba

  6. Jeśli nie przyjdziesz

    świat będzie uboższy
    o te trochę miłości
    o pocałunki które nie sfruną
    w otwarte okno

    świat będzie chłodniejszy
    o tę czerwień
    która nagłym przypływem
    nie rozżarzy moich policzków

    świat będzie cichszy
    o ten gwałtowny stukot
    serca poderwanego do lotu
    o skrzyp drzwi
    otwieranych na oścież

    drgający żywy świat
    zastygnie
    w kształt doskonały nieomal
    geometryczny

    Halina Poświatowska

    Liked by 1 osoba

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

