Zapachy wiosny


Daniel Gerhartz - Dobranoc Księżycu

Daniel Gerhartz – Dobranoc Księżycu

„Stoję na balkonie,
Załamałem dłonie
I w kwietniowym niebie
Szary wzrok mój tonie.

Bzy mi zapachniały,
Żale mnie owiały,
Twarz mi ojedwabia
Wiew znieruchomiały.

Zmierzch się wiewem żali,
Żeśmy się rozstali,
Przymkniętymi oczy
Widzę ciebie w dali:

Stoisz na balkonie,
Załamałaś dłonie
I w kwietniowym niebie
Modry wzrok twój tonie.”

Na balkonie – Julian Tuwim

„…Patrzę na niebo, które chcesz mi dawać
i wzdycham nad tym spokojem.
Czy spokój może tęsknotę zadawać?
Stawać się niepokojem?

Christian Schloe - Życzenie

Christian Schloe – Życzenie

Miejsce po sercu krwawi, boli, parzy-
wiem, że tak samo Twoje,
ale mojemu nic już się nie marzy,
zamknęło swoje podwoje.

Ty ciągle jeszcze szukasz ukojenia
ja je znalazłam w martwocie.
Ty się buntujesz, a ja pokrzepienia
szukam w serc wielu łopocie.

Oddaję siebie na pożywkę światu
ze świata siebie budując.
Tobie dłoń daję swoją jako bratu
nic więcej nie obiecując.

Weź, jeśli tego Ci właśnie potrzeba,
jeśli nie tego, nie bierz.
Lecz nie rozkładaj już przede mną nieba,
bym nie straciła siebie.”

Różowe ścielisz niebo – Jagoda L.

„Jaśminu mi nie przynoś niech kwitnie w ogrodzie
rozpiękniły się wiosny w wiatru smukłych dłoniach
płatki sypią się z wdziękiem po ziemi po wodzie
i po moich w rannej trawie zatopionych skroniach…”

Jaśmin – Małgosia Kobyliński

Bella Kotak - You Exist in Spring

Bella Kotak – You Exist in Spring

*

Jak nie zrywać jaśminu skoro nozdrza jątrzy
wpychając wyobraźnię w odmęty szaleństwa
krew jak wodę gotuje, grunt urwiskiem kończy
skroń i serce ku ostrzu nachyla pamięci

która Tobą dręczy
gdy wiosną oddycham.

**

Zapach bólu – Odys, 12 kwiecień 2016

Phildel – Switchblade – The Disappearance of the Girl

10 comments on “Zapachy wiosny

  1. Pingback: Wiosna | Łódź Odysa

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

