(czerwień poezji) wspomnienia


Yuriy Ratush

Yuriy Ratush

„Nigdy nie była tak rzetelnie przeświadczona, że mogłaby go pokochać, jak teraz, kiedy wszelka miłość musiała być daremna”. (Jane Austen, „Duma i uprzedzenie”)

*

Jaime Sanjuan - Złamane Serce

Jaime Sanjuan – Złamane Serce

„Not all poetry
is beautiful.

It is a remembrance
it is a memorial
it is a tribute

to the things
that tried to kill you

but couldn’t.

Not all scars
are permanent,
but the ink
still
runs
red.”

Michelle K., Not All Poetry is Beautiful.
Aykut Aydoğdu - One

Aykut Aydoğdu – One

**

(Ciszą)

(nie)obecności

bijąc między żebrami

jak ptak zamknięty w klatce

wydziobujesz sobie drogę ucieczki.

I tylko dlatego że

nasz niedoszły anioł

podtyka zbędne pióro

wycie(k) ubieram w słowa

nie tracąc z Ciebie ani kropli.

Moja… Poezjo.

Odys, czerwiec 2015

***

Georges Picard - Romans pod Kwitnącym Drzewem

Georges Picard – Romans pod Kwitnącym Drzewem

„Pamiętasz, ja wtedy w środku nocy
zostawiłem Cię dla pieśni,
która składała się tak,
że słowa pękały wprost na wargach,
ale wiedziałem wówczas i będę wiedział,
nim mi czas blask oczu zatrze,
że pieśń nie wraca prawie nigdy…
a kobieta prawie zawsze.

Ale odejść tak to nie było wcale łatwe,
bo tamta noc była jak z bajeczki,
staruszek portier z uśmiechem dawał klucz,
a w szklanych świecznikach płonęły długie białe świeczki,
no i kochałem Cię… ale pieśń była tuż-tuż
i słowo składało się i za linijką szła linijka,
za zwrotką zwrotka i myśl goniła myśl,
dla mnie to życie zawsze było…
a dla Ciebie jedna chwilka, znacząca mniej
niż jesienią spadły liść.

A przecież ja w życiu nic nie umiem,
tylko wiersze składać i na weselach się całować pod jabłonią…

autor: Piotr Bałtroczyk

Oto paradoks straty: jak coś, czego już nie ma, tak bardzo może nam ciążyć. (Jodi Picoult „To, co zostało”)

Desire – Under Your Spell (Unoffical video)

8 comments on “(czerwień poezji) wspomnienia

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

