Rusałki pieśń do księżyca


Shawna Erback - Jeden mały sen

Shawna Erback – Jeden mały sen

Victor Nizovtsev - Promise

Victor Nizovtsev – Promise

Srebrny księżycu na ciemnym niebie zawieszony,
Na wskroś przeszywasz promieniami noc przepastną
Podróżujesz przez świat we śnie pogrążony,
Nad ludzkimi domami z uśmiechem drogą własną.

Księżycu nim dalej popłyniesz, powiedz mi,
Ach powiedz, gdzie czeka mój ukochany?
I powiedz mu, ach powiedz księżycu srebrny mój,
Że w moich ramionach jest oczekiwany.

Choć na krótką chwilę, między jawą a snem,
Pozwól marzeniu do mnie go przywołać.
Niechaj choć na chwilę, między jawą a snem,
Myślą jedną szybką zechce mnie miłować.

Oświetl drogę daleką, i podpowiedz mu,
Powiedz mu Księżycu kto na niego czeka!

Jeśli jego dusza o mnie właśnie śni,
Niechaj to wspomnienie z pobudką nie zwleka!
Księżycu, nie znikaj, nie znikaj
Księżycu… już znikaj!

Antonim Dvorak „Pieśń do księżyca”

16 listopad 2016 (przełożył… i trochę dołożył Odys)

podobne: Zaśnij Księżycu  oraz: „Całkowite zaćmienie” i to: Jutrzenki… „Monolog do księżyca” a także: LunaLupus  i jeszcze: Miesiąc (miodowy) polecam również: Moje Słońce oraz: Primabalerina Heterocera.

Aria Rusałki w wykonaniu Anny Netrebko

18 comments on “Rusałki pieśń do księżyca

Dodaj komentarz (byle bez epitetów i wulgaryzmów)

